Richard Otto en Stephan Fellinger maken regelmatig een podcast onder de naam Innovation Works! Hierbij gaan ze in gesprek met gasten over Innovatie en Talent en alles wat daar tussen ligt.
In deze nieuwe reeks interviewt het duo inspirerende gasten over zaken als technologie, innovatie, talentontwikkeling, vergrijzing en de veranderende markt en arbeidsmarkt.
De Innovation Works!-podcast is onder andere te beluisteren via o.a. Anchor,Soundcloud, Spotify, Google Podcasts en iTunes.
Heb je suggesties voor gasten? Laat het weten per e-mail.
Aflevering 1 met Jacco Bouw
In aflevering 1 deelt Jacco Bouw, internetondernemer in onder andere China, zijn ervaringen en visie over hoe Chinezen naar de wereld kijken als het gaat om innovatie en talent. Hij gaat ook in op wat het antwoord van Nederland hierop zou moeten zijn.
Aflevering 2 met Ebel Slijp
In aflevering 2 komt Ebel Slijp aan het woord. Ebel was 19 jaar toen hij zijn eigen bedrijf startte. Nu is hij 24 jaar en eigenaar van Motion studios Digital Agency Refreshworks, een bedrijf met 14 man personeel. Refreshworks creëert data gedreven marketingstrategieën en produceert videos en animaties. Daarnaast werkt Ebel aan het door Elon Musk opgezette project als Senior Operations Manager voor Hyperloop Transportation Technologies inc, een wereldwijd initiatief om onze wereld te ondersteunen op weg naar een nieuwe, snelle en groene manier van transport. In dit interview vertelt hij over zijn stormachtige carrière en hoe hij jong talent werft én behoudt.
Aflevering 3 met Arno Peperkoorn
In aflevering 3 is Arno Peperkoorn te gast. Na 14 jaar aan uitgeef- en exploitantenzijde te hebben gewerkt, werd Arno in 2014 partner bij Result Recruitment Group. Sindsdien heeft hij het bedrijf futureproof gemaakt door zijn digitale kennis in te zetten bij het recruitmentbureau dat zich daarvoor vooral bezighield met traditionele mediapartijen, zoals uitgevers. Daarnaast is hij ook initiatiefnemer van UPGRADE; digitale media accelerator, de verbindende factor tussen (startend) talent en de digitale media-industrie. De maatschappij verandert en daarom wil Peperkoorn ook de reclame en media-industrie zich aanpast. Met zijn IncludeNow beweging streeft hij naar diversiteit in de marcom-branche. Tijdens het interview vertelt Arno Peperkoorn over het veranderende medialandschap en hoe hij talenten klaarstoomt en begeleidt naar een toekomstbestendige carrière.