Categorieën
Blogs

Interne Social Media tool Yammer meet stemming medewerkers #Mensvriendelijk

De Mens centraal zetten in je marketingmix, hoe doe je dat eigenlijk? Het begint bij de aandacht voor je eigen medewerkers. Extra aandacht die zal leiden tot betere produkten en diensten, dat weer zorgt voor tevreden klanten. Yammer is een van de middelen om medewerkers intern in een besloten omgeving met elkaar te laten communiceren. Interessant is dat Yammer ook sinds kort de mogelijkheid biedt om direkt te meten hoe medewerkers qua sentiment, reageren op bepaalde onderwerpen die via Yammer besproken worden.

Want wanneer tevreden medewerkers belangrijks zijn binnen je marketingplan, dan is het natuurlijk wel belangrijk dit te meten. Zo kan bijvoorbeeld gemeten worden hoe groot het percentage is dat positief reageert op een specifieke beslissing van een organisatie. Of juist hoe groot deel boos is hierover.

Een Mensvriendelijke organisatie begint bij het nadenken over doelstellingen rondom tevredenheid en over het meten daarvan. De mogelijkheden die Yammer hiervoor beidt, vind ik interessant en passen in de aandacht voor tevreden medewerkers.

 

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.