Van heidag en bosdag naar een online heisessie. In deze turbulente tijden een mooi alternatief om, vol positieve energie met je eigen mensen aan de slag te gaan. Het is tijd om plannen te maken voor 2021. Breng de kansen in kaart. En denk na over hoe je je gaat aanpassen aan de veranderende omstandigheden, zodat je de kansen ook gaat grijpen.
Digitale heisessie
Maar hoe pak je dat aan? Een traditionele heisessie is nu ingewikkeld. Of anders een standaard vergadersessie via Zoom om te brainstormen? Wij denken dat het beter., leuker en energieker kan. We hebben een online heisessie ontwikkeld, op basis van meer dan 10 jaar ervaring met Business Games.
Ga met je team in 1.5 uur aan de slag met onze speciale Digital Business Game. Val je eigen organisatie aan, kruip in de huid van een mogelijke vijand en leer direct van de opgedane inzichten. Doe inspiratie op en krijg leer in te spelen op de veranderende omstandigheden. Samen met je eigen team, vanaf je eigen werkplek, op zoek naar de antwoorden voor de nieuwe werkelijkheid.
En wat levert het op
Er ontstaat een praktische routekaart, ontwikkelt door de eigen medewerkers. En het zorgt op een plezierige manier, dat een strategie doorleeft en gevoeld wordt.
Kruip in de huid van
De teams kruipen in de huid van de belangrijkste (of meest verrassende) tegenstander. Deze tegenstander is een meester in het zich aanpassen aan veranderende omstandigheden en gaat “onze” organisatie aanvallen. De teamleden kennen als geen ander de kwetsbaarheden van onze eigen organisatie. En maken, in gescheiden teams, aanvalsplannen en presenteren deze aan elkaar.
Uitkomsten en vervolg
De afsluiting van de sessie vindt plaats door het beoordelen van de gepresenteerde plannen door een jury, voorgezeten door de hoogst leidinggevende. Teams leveren input en onderbouwing. Dit onderdeel is het belangrijkste van de digitale heisessie, omdat hier de discussie plaatsvindt over de uitkomsten en de te ondernemen vervolgstappen.
Jarenlange ervaring
We hebben al jarenlange ervaring, i.s.m. Team Sherpa, met deze methode.
Deze sessie is onder leiding van Stephan Fellinger, Online Mediaman van het jaar en regelmatig aan het woord als deskundige in de media.